Sunday, December 26, 2010

Day 12- How you found out about Blog and why you made one.

Assalamualaikum ;)


masuk tajuk entry terus!, bercerita sal macam mana aku boley terjumpa dgn blog,lalu berkenalan then kapel n jadi buah hati apa bagai ni bukanlah satu cerita di mana related to mana2 femes blogger yg berjaya menambat hati aku. ceritanya sebegini rupa.macam ni,jeng jeng jeng!

bila aku pegi kat dashboard dan aku tekan aku punya profile,jelas menunjukkan bahawa blog aku dilahirkan pada March2010. dan bila aku sendiri yang curious nak tahu tarikh fes entry aku,aku balik ke zaman dulu. aku masuk zaman tatao hape-hape then aku realize yang fes entry aku adalah pada Monday, March 29, 2010 . dimana pada hari dan tarikh tersebut,aku berada dalam kelas CS128. tyme nh aku PART1 n study kat UITM dungun. sudah jeles kelas CS adalah kelas komputer,kami disediakan satu pc setiap orang untuk pembelajaran.

dan,apabila disediakan pc untuk setiap student..macam-macam ragam dan perbuatan yg dilakukan oleh studentstudent yang cemerlang lagi gemilang ini. di sana berfacebooking*bagi pc yang bertuah saja*. di situ ber-myspacing*myspace*.di belah kanan kusyuk membuat coding n menepuk dahi sendiri pabila coding yg di buat mempunyai banyak error. di belah kiri mengadap pc dengan penuh keasyikan sebab tgh google jualan sale. di depan sana sibuk ber-gaming*main game*.yg belakang pumya aku tak nampak.

dalam kehiruk-pikukan kelas yg tiada lecturer,aku godekgodek pc ngan  penuh semangat.then aku terjumpa blog.serius u i cakap,i tak tahu apa itu blog.tak kenal pom blog ni.mmg sumpah! hahaha memandangkan tahun  berikut adalah fes sem aku masuk Uiversiti,di sinilah aku di perkenalkan myspace,facebook,friendster, tagged n sume2 tuh.sumenye membe2 yang bagitao.dan apabila aku sudah diperkenalkan *shock culture* ini,maka darah muda seperti aku ini membentak nak buat sume yg connecting people ni. aku buat myspace,facebook, hi5,friendster,tagged n sume bagai.then,bila aku da terjumpa blog.lantas hati muda ini membentak lg mahukan blog.then,aku buat blog.fes cubaan testing aku di sini.begitu kelaka dan tidak berhati perut.FES ENTRY.
ini menunjukkan yang aku memang tatao hape2 sal blog.

dan sekarang,bila aku da besau panjang n pandai berpikir tak seperti dulu,aku mula delete account myspace.tagged.friendster and hi5.dan kini yang tinggal hanyalah facebook,blog dan formspring. tidak lupa juga twitter dan tumblr yang semakin ditinggalkan bersawang.hehe

dan dengan dunia belog ini,aku mengenal dan jatuh cinta dengan blogger ZACK ZUKHAIRI,HANIS ZALIKHA juga FATIN LIYANA. ;) dengan belog juga dapat aku kenali membe2 blogger. dapat tambah kawan dan kenalan.dengan adanya belog juga,inilah buah hatiku ;p

n why i made one? sebab petama just suka2.then,boley cari membe baru.then.then.tatao la.hehe

p/s:: abaikan gambar tak berpaedah ;p
till then kawan,xoxo ;)

No comments: