Tuesday, September 28, 2010

belian secara online.

Beli online.online beli.beli secara online.online and terus beli.

senang kan?online,pilih-pilih,order n wat payment.wah,xyah kua p kedai pom.duduk je depan laptop,pilih pape yg berkenan.komen2 ngan owner kedai.tawar menawar harga,deal n just pegi bank.masukkan duet.esok atau lusa,barang sampai n teros boley guna.heeee dat's why kebanyakan pompuan suka beli barang secara online.mudah. xyah susa2 g kedai.simpan tenaga.ye la,abeskan masa kat satu kedai da bape jam.bayangkan satu kedai,1 jam.lau pegi 5 kedai,da abes 5 jam tanpa beli pape.uhhh.n dat's y la laki2 nh kureng seket bab2 teman awek pegi shopim.bosan katanya..ececece,tol x? xya nk kencing la.heeeee


Kenapa sesetengah golongan tidak suka beli stuff secara online?

tak sume pompuan suka membeli secara online nh senanya.ada yg ragu2 ngan cara pembelian sebegini.ada gak yg kata shopping online ni tipo.ada yg tak tahu menggunakan perbankan secara internet.n ada juga yg tak puas hati ngan brg2 yg di beli secara online nh.ye la,mmg menjadi lumrah masyarakat kita suka pegang2,tenyeh2,usap2 barang yg nk di beli tuh.baru la puas hati kan.hehe n yesss,kita mmg patot sediakan payung seblom hujan kan.so,selagi boley pergi kedai,beli la kat kedai.heeee eh,jap2.owam laki pon ada gak beli stuff thru online ye adik2.^^


now we talk bout my first tyme beli barang secara online.

fes aku boley tertendang masuk lam operasi belian stuff secara online nh tyme aku tgk model,fatin liyana pakai inner syria cotton tuh.wah,rasa cam terpegun tgk dia pakai. cantik.nampak simple n senang nk pakai.da adat,tgk orang pakai,kita nk pakai gak.so,aku ushar2 kedai kat area sini2 je.malangnya,mmg tade.kbykan seller gitao,brg nh cuma ada kat KL.n bndr2 sepertinya.so,ta puas hati la kan ta dapat pe yg aku nk.aku pom balik uma n terus ushar2 stuff tu.mmg semangat giler.kebetulan lak membe aku ada suggestkan aku kedai tudung membe dia.so.dari situ la aku stat beli brg secara online.n now suda byk brg yg di beli thru online.bukan stakat inner,shawl,baju raya,beg.ngee sgguh mudah ye kawan2.heeee

Sekupang tips tuk membeli barang secara online

n skang selaku pembeli tegar secara online,aku ada bbrapa tips nk bagi.fes of all,check website yg kowang masuk tu ada maruah yg baek.haha sendiri faham la ea.then,luangkan masa seket baca komen2 seller tuh ngan pembeli2 yg laen.biasanya,seller yg peramah lagi boley di percaya ni menggunakan ayat yg manis2 cam lolipop gtuh.komen2 dia siap ada smile2 lg.tu maknanya,seller tu jenis yg oke,ramah tamah ngan pembeli.tapi! tapi.tapi.tapi. don't you ever judge da people by their words.heee (pelik tak ayat tuh?). jgn percaya mati2 yg seller tuh oke,boley dipercayai. silalah luangkan masa gak cari nom fon seller tuh.besenye,setiap seller mmg ada letak hp nom kat corner tepi lam fb tuh.tak pom.kat blog dia.kopem ada.jenguk2 la jugak alamat,website dia tuh.mana tahu kot2 lau seller tuh pompuan cantik or laki2 hensem,boley jugak anta surat cintan kan.ha? oh.tipo!
lagi....lau da berkenan kat satu barang tuh,make sure tanya pe brand dia.lau yg jenis beli shawl,tudung,inner,baju ke hape2,tanya la jenis kain.strechtable ke tak.tanya la secara detail untuk kepuasan diri sendiri.tanya pe kelebihan n kecacatan stuff yg nk di beli tuh.juga,jgn lupa buat tawar menawar seket.heeee tapi.tapi.n tapi lagi.,jgn cepat tergoda ngan barang2 yg di jual secara murah.atau harga yg beri cam tak kena ngan barang tuh.it might be sumtim yg kita tatao.ntah2 juaal barang haram ke hape.ha,kita jugak yg susah tuh.n wat da most impotent thing,lau da bekenan sgt2 kat sumtim tuh,jgn la terus beli.ushar2 kat kedai lain luh.bandingkan harga.ni da terjadi kat aku senanye.aku excited sgt nmpk beg tuh lawa,aku terus beli.bila da tempah n booking hape2,aku terbuka satu dua kedai yg laen.n u know wut,beg yg sama,harga yg berlainan,.aku rugi about rm12.huhuhu sian aku.rm12 pom duit tao.so,better watch out neyh.pastu,pas da make sure sume2 ngan seller tuh,misti bank in kan duet kan.surekan dulu bnk mane2 yg perlu.n once da bank in kan duet,cek nom bank dye.jgn sampai ada yg tertipo tau.heeee

tu je la kot sesi memberi tips tuk belian secara online.n once jugak u da beli kat satu2 kedai.make sure u ngan seller tuh ada hubungan yg baek.massud aku,baik n ramah la. n bila u da salu beli kat kedai tuh,u'll get discount.oh yeayh.i loike discount.heheh

selamat mencoba.dan.dan.dan,bila barang da sampai,jgn lupa tuk bergaya sakan n snap2 gamba.heee

fyi,tiap kali aku online,misti ayh aku tanya::ha,apa lagi barang yg nak di beli pasni? heee beliau siap mengutarakan ketidakpuasan hati beliau membenarkan aku membeli bodben. katanya,kerana bodben,aku da addicted ngan belian secara online.heee mana taknya,setiap kali beli sumtim,i told him to bank in kan duet.heee sadis.maapkan daku dad.
Sekian.^^

muke poyo sengal lagi sewel.

saya suda bergaya ngan shawl yg say beli secara online.anda bila lagi? hahaha

4 comments:

eL pEANuxXx... said...

hahaha..memg poyo muke tuh
aku pon jnis suke soping on9..
mals na bgerak katekn..kih2
bese brg aku beli..jersi bola laa..
tp skli aritu..dye silap anta bju..
yg aku nk tu baju away..dye p hntar kt aku home nye..agk menyirap laa...tp biaq p laa
stakat nih jersi yg aku dpt..
sume tbaek drp ladang & murah..wee~~

~(cam ko taw home away kn??)hahaha

zatil said...

hehehe.home away? siyes aku tak tahu.
haha btw,shawl yg aku pakai tuh bukan pilihan aku,tapi dia silap anta shawl tuh.so,aku menerima ngan hati terbuka.ceewaaah so,sbb aku giler sgt kat shawl pilihan aku yg dia silap hanta tuh,aku beli pulak lagi satu.baek tak aku?haha

aku suka belian online.senang.haaaa

eL pEANuxXx... said...

hahhaa..aku da agk ko ta taw..
home tu bile team maen kt tmpt sdri..
klu maen kt tmpt lwn..jdi laa away..
contoh sng mesia team..home yg belang kuning itam
away nye wrne biru..kalu ko pnh tgok laa.
hahaa..smgt aku duk explain ni..

agk laa baek nye..klu aku mmpus ta bli da..
hehe..customer always right kn..??wee ~~

zatil said...

owh.paham.paham.paham.
heeeeee

btw.aku pom actually berminat nk beli jersy.nmpk sgguh hensem pabila memakainya.hahaha

yess,customer alwes rght.ahaksss