Sunday, January 9, 2011

Kisah Keropok rm3 dan Kepak Ayam 3 ketul :)

Assalamualaikum :)

hape baran weyh tajuk entry kali ni? siyes la aku ta pandai nak create tajuk entry.karang aku terlalu overdose tulis tajuk,n tetiba je entry aku cam cilakkk,xphasal2 kena marah dek pembaca. haha 

jom terjah.

da story dat i'm gonna make u sleep is a story yang da agak lama.time aku still study kat uitm dungun. dis is just a simple story. pasal story meses.story pasar malam.story makanan. story tersilap dan terus baham

 *feel masuk time dulu dah*. setiap hari khmis,memang kat dungun town ada pasar malam.we called it pasar malam panjang sebab pasar malam tu memang panjang lerh. besenya fes-fes deretan kedai yg ada kat pasar malam tu deretan kedai yang jual broadband,jual pakaian, jual selipar, jual dompet, jual butang baju. jual kucing comel yg gerak2, jual orang dan sewaktu dan seusia dengannya la. kedai2 yg jual makanan pulak memang terletak di penjuru penjuru pasar malam.haha hiperbola dowh. maksud aku, kedai2 yg jual makanan terletak di belakang.paham tak? haha then,bila da jadi macam tuh. fes2 sampai pasar malam memang jalan santai je.sambil jeling2 kedai baju.jeling2 kucing comel.jeling2 mamat hensem. erkkk. kikiki bila da sampai tang kedai makanan,langkah otomatik jadi laju.yela kan, tersentap tgk makanan yg banyak giler.adoyaiii.nafsu tuh.

gambar hiasan semata-mata.

nak dijadikan cerita, memang setiap hari khamis,kebiasaanya aku dan kengkawan memang suka gile p pasar malam panjang tuh. then,amik2 udara segar kat depan uitm ni :) ada lautan bai.haha
makan-makan.gelak-gelak. dating-dating. amik gamba.adusss.rindu der. ;p

*BAB 1 : story mory MESES*

berdasarkan kata2 aku di atas sana,maybe tersangat hiperbola aku cakap setiap hari khamis,aku dan kengkawan p pasar malam.actually,bukan selalu.tetapi,time rajin :) time malas sume habiskan cuti ngan tengok citer hindustan :) hehe

oke,bila da malas datang menerjah diri,dan bila perut lapar mengidam makanan pasar malam, yang menjadi mangsa untuk membeli makanan pasar malam untuk kami adalah kawan-kawan yg ada transport. lebeyh senang aku cakap, kawan-kawan lelaki sekelas satu course dengan kami.betol!

bila da masing-masing da mencari seseorang untuk mencari mangsa, kami pilih ENCIK LUFFY. kenapa encik luffy? sebab dia baik kowt. boley bekerjasama dengan banyak songeh kami.hehe
so,aku yg jadi tukang meses. aku tak hengat apa makanan yg kami order,tapi yg pasti satu benda yg penting 

ada la makanan yg lain,tapi yang aku bold-kan di atas adalah yg paling aku engat sebab..sebab...

*BAB DUA : story mory PASAR MALAM*

encik.luffy p pasar malam.aku dan kawan-kawan kirim beli makanan. :)

*BAB TIGA : story mory MAKANAN*

encik luffy dan kawan-kawan pegi pasar malam naik moto. aku dan kawan-kawan kirim beli makanan. sambil tunggu makanan sampai,kami tengok cerita hendustan.kadang-kadang kami jugak tengok cerita hantu,tapi tengok cerita hantu sambil tutup mata tapi menjerit sakan kalah orang tengok hantu depan-depan :( LOL.

IKLAN jap :)
gambar hiasan semata-mata

*BAB EMPAT :: story mory TERSILAP DAN TERUS BAHAM*

oke.da banyak aku melalut. 

bila makanan da sampai,aku jugaaaaaaaaaaaaak yg kena turun dari tingkat 3,2,1. turun kebawah amik makanan. bayar makanan. cakap terima kasih dan terus blah. bagos tak aku? hehe

bila da dapat makanan,perot yg lapar meminta otak kami membuka makanan dalam plastik lalu tangan kami menjalankan tugas lalu makan. aku pom terus geledah2 plastik yg banyak tuh. aku cari KEPOK RM3 yg aku pesan.aku nk kepok.aku nak kepok. tapi takde. 

merana.mana kepok aku? kepok tade.  tapi,yang ada makanan-makanan lain dan.dan.dan.

woi geng? sape yang order kepak ayam tiga ketol? 

tade sape jawab.
aku meses pembeli itu.aku tahu,MANA KEPOK AKU?

dia cakap,ADA DALAM PLASTIK.

aku cakap lagi,TADE!

dia tanya,KEROPOK OR KEPAK!?

aku terkesima.-___-'' luluh jantung.
oke! aku tulis KEPOK tp dia baca KEPAK.

 bahammakan je la kepak tu weyh.

moral story : TULIS MESES TULIS BEBAIK HOI. KANG TERSILAP MACAM AKU. :)
hehe

kepok boley juga disama ertikan ngan sekeh :) 
kepok juga keropok.
bagi aku,kepok bukan kepak.

till then,xoxo

P/S :: TENGAH-TENGAH MESES NGAN MEMBE AKU,TERCAKAP SAL KEROPOK NI. :)
SO,AKU BUAT ENTRY SAL KEROPOK. tetiba nak makan keropok.-____-'' wuuuuu

No comments: