Sunday, March 27, 2011

Kencang Bercerita Cerita Lesen.

Assalamualaikum :)

dari tadi, dahi dah berkerut-kerut memikirkan masalah negara yang semakin membangun ni. dari tadi jugak aku asik tenung lesen P aku tu. tak lama lagi, bulan Mei bakal menjelang, maka, dengan hadirnya bulan Mei, lesen P kesayangan aku tu makin memBesar. maksud aku, aku akan dapat lesen Besar. patot ke aku gembira ?


jawapannya : tak! aku langsung tak gembira.
ayah aku pon dah start bising tu. 
mak aku pon dah mula bukak mulut.
abang aku dari dulu dah marahkan aku.


kata-kata abang aku yang jeles kat adik dia yang comel ni : ''ala, habeskan duit untuk angah buat lesen pon macam membazir je. ada lesen, tapi simpan je dalam purse. ada lesen, drive pon tak pandai. baek simpan je duit yang habes buat lesen tuh.''.

phewww, terasa menusuk ke lubuk hati la geng.




Serious, ini bukan kes AMAXOPHOBIA, iaitu fobia kepada menaiki kereta. bukan juga kes besar macam Fobia Memandu. ini adalah kes biasa-biasa saja. 

Bila terbayang dah dapat lesen besar ni, maka secara otomatik haruslah sudah Expert gila drive kete. tapi aku masih lagi merangkak-rangkak. dah berapa tahun aku simpan lesen  dalam purse. dah berkulat gamaknya. oke, hiperbola. walopon begitu, aku still lagi tak leyh drive. heeee.  


macam mengada la zatil. takot drive kete? bukan kereta tu makan orang pon.LOL.
lu cakap senang la bai, aku yang pernah dapat pengalaman ngeri ni je yang boleh memahami perasaan aku.
bayangkan, first time drive, kete mampos time kat Traffic light.malu :(
bila dah setat kete tu balik, kete dah 'tersedut-sedut' sebab clutch and minyak punya tak stabil.blablabla.


naseb bek kete ada sticker P, so kete kat belakang takde marah sangat sebab dia tahu aku masih lagi dalam percubaan. punya-lah malu, takot dan berdebar gile.LOL.

so, disebabkan peristiwa paling ngeri tu, aku dah takot nak drive. wuaaa.

oke. sekarang dah tahu kan kenapa aku takot nak drive. apa yang aku perlukan sekarang adalah KEBERANIAN. heee.
aku memang berani, bila aku dah ter-over BERANI, secara otomatik aku akan drive secara laju-laju dan terselit sedikit perasaan bangga. 

maka, bila dah ter-drive laju, maka situasi berada dalam kete just like main Roller Coaster.
ada paham? terhuyung-hayang, macam macam .... perghh.

bahaya jika diumum kepada umum.

Till then, dah masuk Maghrib. 
cerita 'hanging'.

LOVExoxo,
Zatil. 

9 comments:

Misz Jenny said...

sila bawak sy jalan2..haha

zatil said...

heyh misz jenny, i'll try my best :)
haha. t i beli kereta sdirik, so boleh jln merata-rata tempat :)

cLeO zaRa said...

name kite same.
situasi pon same.
ngeri!
slow-slo musti buleh.
gud luck! :)

zatil said...

heee. hye wak :)
ouh, poor us :P good luck to you too darla <3

cLeO zaRa said...

:)

meow said...

dear... xkan sebab lesen pown nk sedeyh?? chill beb! okeyh! btw, cute pulak pic kucing tuh sedih...! hahaha suka laa.. :)

zatil said...

senyum tuk cleo jugak :)


mila sayang : sedeyh jugak la :P takleyh jadi driver mak ayah lg stakat ni.heee.
comel kan kucing tuh, mcm merajuk cemtuh :)

sjaa64 said...

drive la weh!!huhuhuhu..lama2 okey la =D

zatil said...

aiyoooo ja. i think i cant.lol.haha