Tuesday, March 29, 2011

Kedai Kopi's Story.

Assalamualaikum :)

Hey uols, eyh.. ni bukan Cerita Kedai Kopi di mana aku lepak buang masa kat kedai kopi, minum-minum kopi sambil jeling-jeling mamat hensem kat seblah sambil senyum-senyum kambing. no no. begini....

Pagi tadi, bout jam 4.30 pagi i guess, hujan turun bukan main lebatnya. tetiba aku tersedar, and seperti biasa, hujan yang turun, selalu je buat aku rindukan someone. even aku sendiri pon tak tahu rindu kat sape.LOL. kalau time skolah dulu, bila hujan je, kompem rindu kat family. then kol mak ayah, nanges2 sebab homesick. teheee.

so, disebabkan aku dah terlanjur tersedar dari tidor yang begitu lena, aku amik keputusan tuk online sambil tunggu subuh. bertuah punya pompuan, bukannya nak mengaji sambil tunggu subuh. bhaha.
so, aku update status Twitter, aku stalk people kat fesbuk, aku scroll atas bawah, like itu ini. bored!.

and suddenly, bila dah terbangon awal cam ni, aku teringat kenangan-kenangan time skolah rendah dulu. bila hujan, memang tido pon lena. so, bila dah ayah kejut bangun tido, masing-masing, aku ngan akak, berkeras xmo bangon. kau sepak aku, aku sepak kau. along la p mandi dulu, angah nak tido sekejap lagi ni. sambil meta pejam. LOL.haha. then, bila dah masing-masing takmo bangun, masa pon bergerak. ayah kejut-kan for second time,. heyh, pukul 7pg dah ni. haha. time tu memang masing-masing dah gelabah gile kot. pheww. amik hang. sape suh malas bgn :P

kekadang, exsaited gile nak g skolah. lagi-lagi awal2 tahun yang dah dua bulan bercuti. time tu memang dah sedia ngan beg baru, pencilcase baru n everything baru. memang tido pon tak berapa nak lena. so, bgn pagi, tengok jam, oke. p mandi, siap2 n last-last hupenye tadi tengah mamai, tersilap baca jarum jam. terbangon awal duh. heeee. sambung tido balik.LOL.

duh, macam banyak pulak hal yang bermain lam kepala. yeayh, sometime..oh no, banyak-time, aku selalu pikir yang kalau boleh, nak sangat kembali ke masa dulu and betul-kan balik apa-apa yang patot di betulkan.
mana doraemon? mai sini and gimme time machine so that i can bla.bla.bla. balik masa lalu and blabla.
eleh, aku rasa bukan aku je yang pikir nak balik masa lalu, mesti korang pernah berpikir cemtuh kan?
:(

wut da puffgirl are u thinking about hah?  heyh people, everything hepeng ada reason tersendiri. yes, ada hikmah tersendiri. why not you think dat kalau you balik ke masa lalu, you takkan berada di tempat sekarang. akan ada perubahan, and maybe perubahan itu lebeh menakotkan dari current condition. and for sure, if u smell something regret now, why not you ubah and buat yang terbaik untuk masa yang akan mendatang?

past is past. just tengok ke hadapan and teruskan yang terbaik, EVERYONE TAKES THINGS STEP BY STEP. from now on, you should deliberate slowly. be patient.dont be greedy. dont give up.

that's all ceramah pada hari ni. i gotta go.
Till then readers, bye.

LOVExoxo,
Zatil.


9 comments:

CiK JaCObS said...

suka sgt tidow....
hmesick ke??hehe

meow said...

yes.. past is past.. time will decide everything.. and we'll just wait for it... never regret about the past.. just enjoy our new life.. :)

zatil said...

kace : haha. maksudmu? homesick ah :P



mila : heee. maseh mila. betol3. <3

CiK JaCObS said...

mu la yang suka tidow...lalala..kilang tahi mata..

zatil said...

hek yeee. aku jarang tido. mg oww. haha. :P

CiK JaCObS said...

ellop...mu bgn lambat..mandi lambt!!

sejuta penghargaan buat anda disini..
http://azwasama.blogspot.com/2011/03/2-orang-buat-saya-senyumm.html

zatil said...

haishhh,mana ada, aku pmpuan melayu terakhir lah. ahhaha

aku baca dh.tenkiu yunk. really appreciate dat <3 muah3

Misz Jenny said...

yahh,,, kak zatil duk koling2 sambil nusut dalam selimut.. haha..



*brg hrm kannn..hihihi

zatil said...

hahaha. nusuk dalam selimut dop tahan tuh :P