Tuesday, October 12, 2010

Cuak Giler-giler Berdepan Ngan Beruk.

babes,dudes...korang penah berdepan ngan beruk tak? haha. oh,i mean beruk yg terlepas.bukan beruk yg korang bela.bukan beruk lam zoo.bukan jua beruk yg tuan dia ada kat tepi.di ulang,beruk terlepas.terlepas! hehe

sengal kan lau buat muka cuak depan beruk.lam 3 ari yg lepas,beruk ayh sedara aku terlepas.dia main2 depan umah aku.so,oley kerana takot yg teramat,rumah aku diperintahkan berkurung (perintah berkurung).sume pintu n tingkap di tutup.begitu diri ini terasa di tutup.huu angin dan cahaya matahari tidak lagi boley mencelah masuk ke dalam umah.*tipu*

nk kua pon takot.takot kena serang dek beruk tuh.korang baca kan berita lam metro,yg beruk siat2 badan budak yg baru 3 hari dilahirkan.adoih.sian giler.citenya cam nih,pas mak bby tu mandikan bby,mk bby letak bby kat tepi atok dia yg sedang tido.then,mk bby p toilet.xsampai 5 minit,pas mk bby kua toilet,tgk2 bby dia da kena siat2 dek beruk jahat tuh.sedeyh kan.baru 3 hari kot.uhuhu kejadian aku xengat kat mana,.aku pom jadi segan.eyh.eyh.bukan segan,jadi seram lau tgk beruk.rasa cam angau,bukan! bukan. rasa cam seram la.kan xpasal2 dikejar olaih beruk tuh.

hehe..masuk crita aku.sepas 2,3 hari dikenakan perintah berkurung,ayh sedara aku datang uma. dia pasang perangkap nk tangkap beruk tuh.katanya,beruk tu da tua.umo da puluhan tahun.da tade gigi pom.fuhhh.lega la seket kan.at least,lau kena gigit,xrasa pape pom.hee tenang idop rasanya.so,tiada la perintah berkurung.angin sempoi2 bahasa da bolaih masuk lam umah.umah juga diterangi cahaya matahari.Alhamdulillah.

dan hari ni,masa aku tgh2 nk masak kat dapur,beruk tu datang.arghhh.cuak giler seyh. kebetulan lak aku bukak pintu dapur.fes2 aku wat2 berani lg.then.,bila beruk tu da masuk kat bahagian dapur,aku lari.kuali yg sedang dipanaskan,aku tggl cem tuh je.hehe takot.mk ayh aku lak tade kat umah.ada adik yg 4 taon n setahun setengah.haha aku pom apa lg,terus je tinggalkan dapur n bawak adik aku lari.

taley bayang muka aku tyme tuh.takot gile2.engatnye nk wat berani,p bila da berdepan ngan beruk tuh,laen lak jadinya.huhu mundar-mandir aku depan umah.tatao nk p ane.kebetulan aku lak belom mandi tyme tuh.haah then,otw nk p uma ayh sedara aku,dia dtg.aku bitao yg beruk tu ada lam umah.p,beruk tu lari lak.pas pujuk beruk tuh masuk perangkap,dia tanak.so,dia lari menghilangkan diri.misi pencarian berhenti tiba2.uhukss

n petang td,nga sedap2 tido kat ruang tamu ngan adik aku yg kecik tuh,beruk masuk uma pulak.beruk tuh masuk ikot pintu bilik aku.seb bek ak ta tido lam bilik.lau tak,maonya aku menjerit sakan.haha kehadiran beruk tu pon diketahui olaih adik aku.kebetulan beruk tuh ada kat depan pintu bilik aku,n adik aku menuju ke dapur yg sememangnya kena pass bilik aku,adalah begitu terkejut beliau terpandangkan seekor beruk lam rumah.haha menjerit sakan la dia.aku yg tgh lena tido,terkejut dgr jeritan.haha sbb aku da tao kompem beruk.kikiki^^
aku pom pe lagi,bingkas bangon n lari keluar rumah.muka cuak sekali lg.haha
panggil ayh sedara aku n sekali lg beruk tuh lari.ilang pulak dh.

nota kaki::beruk tuh amik ank musang yg baru lahir.mata ank musang tuh taley bukak lg.huhu beruk tu wat ank musang tuh cam anak ia.ia cari kutu,ia gendong2.huhu n tadi aku tgk,anak musang tuh da mati.terkulai layu kat tgn beruk tuh.

so,esok aku nk perintah berkurung lg,konon2nya nk buat berani,da jadi cuak gilerr.adoyaii.

sekian.xoxo~

No comments: