Friday, September 24, 2010

true LOVE is eternal

YOU DON'T LOVE SOMEONE FOR THEIR LOOKS,OR THEIR CLOTHES,OR FOR THEIR FANCY CAR.BUT BECAUSE THEY SING A SONG ONLY YOU CAN HEAR.

my first love? Mmmmmm,that always put tears in my eyes..
oh.no-lah! just sweet sour memory.

Do i remember my first love? haha you bet i do,like it was yesterday.

Do you remember ur frst lover? heee almost a silly question right.?
of course we do intensely,passionately,maybe just a little sadly?

WHEN I WAS 10,I HAD MY 1ST LOVE!

heee.yes! dat's true.dat's me,gadis kampungan yg sederhana.heee sgt2 awal kan tuk mengenali erti cinta.macam lam belog zack zukhairi tuh,cinta dulu dan cinta sekarang amat berbeza. betol-kan?? hehe ada cinta baru,ada cinta lama. same goes to me here. aku ada cinta yg mengikut peralihan waktu.n siyesly i told u,banyak bezanya. terang lagi bersuluh cahaya spotlight yg cinta lama n baru itu berbeza ! siyesly jugak,tidak boley di samakan. dulu,segala-galanya sederhana. bercinta pon sekadar bunga-bunga cinta monyet. surat menjadi hantaran komunikasi. yg bestnya,silap-silap hari bulan, dapat hadiah yg diletakkan lam laci meja. waaa terharunya! hee jugak dapat bunga tyme hari guru yg di beli kat koop dgn harga rm1++.
untuk kisah cinta lapuk aku,adalah selapuk bujang lapuk. terlalu banyak cinta monyet yg aku lalui.cinta yg berperingkat,sehaluan dgn pergerakan masa dan umur yg saban hari semakin meningkat. peringkat kanak-kanak ----> peringkat tidak kanak-kanak lagi.
peringkat rendah ke menengah.peringkat lapuk ke moden.
CINTA! jika ditanya istilah cinta,tak terkira banyaknya. kadang2 cinta begitu membahagiakan. kadang2 cinta juga bgtu menyakitkan. sakitnya cinta,memberiku palbagai pengajaran juga mengajar aku erti kehidupan. ada yg mencintai,di tolak. ada jua yg dicintai,menolak. oh,cinta!
CINTA! segalanya bukan terletak pada paras rupa,bukan jua harta dan kekayaan, . cinta,pandanglah pada hati yg ikhlas menerima segala cela n sifatmu. yg menerima segala baik dan burukmu. jgn menjadi buta hanya kerana cinta cinta kerna cinta itu bisa membinasakanmu.
cinta! terlalu banyak kisah cinta. terlalu banyak juga aku di lukai n melukai. terlalu byk hati n perasaan ku di permainkan.aku redha,kerna aku tahu cinta itu byk ragamnya. bercinta, risiko yg tinggi! bersiaplah menghadapi segala kemungkinan.bahagia atau derita?

p/s::cintailah dia yg mencintai dirimu.
untuk kamoo----> bukan niatku untuk hancurkan segala-galanya.
bila aku salah,ku mohon maafkan semua salah dan silapku.
bila aku bersendirian.aku mengenal erti cinta.

cinta datang dari Tuhan yg tak mungkin ku hindarkan.
kerna aku insan biasa yg pastinya buntu cinta.
demi kamu,aku relakan perpisahan.
bersamamu,jiwaku melayang!

segala cobaan,terus menghadap.
semua itu datang dari-Mu.Ya Allah.
aku percaya.Kau Maha Kuasa.
semua ku pasrahkan pada-Mu.
aku ikhlas dgn apa yg Kau beri.
aku akan selalu bersabar.

IF YOU HAVE TO THINK ABOUT WHETHER YOU LOVE SOMEONE OR NOT,THEN THE ANSWER IS NO!
WHEN YOU LOVE SOMEONE,U JUST KNOW!

***********************************************
entry cinta aku.
cinta pada Allah adalah cinta yg kekal!.

hehehe.tetiba lak nk tulis sal cinta malam nh.
bbrp hari nh asik rindu je.
rindu member n sume2.
xoxo!
bubui,

No comments: