Sunday, September 5, 2010

LELAKI mau yang cun sahaja(?)

secara realitinya lelaki sememangnya memandang paras rupa sebagai ciri awalan dan menjadi asas kepada perasaan minat.ini adalah lumrah bagi seorang lelaki sejak dahulu lagi.begitu juga dengan perempuan yang turut menjadi chooser dalam menentukan calon pasangan sama ada rupa atau keadaan poketnya.

apa pun,sebagai manusia kita selalunya disedarkan dgn realiti diri sendiri.bila seorang lelaki itu sedar yang dia tidak layak untuk gadis terlebih cun seperti yang diimpikannya ,maka dia akan menurunkan sedikit standardnya ke paras yg dis rasakan 'sedap mata memandang ' bagi dirinya. 'sedap mata memandang' ini sebenarnya berbeza daripada seorang lelaki dgn lelaki yg laen.perbezaan inilah yg memungkinkan semua wanita mendapat peluang untuk dipikat oleh lelaki. maknanya,walaupon wanita itu merasakan dirinya tidak cun pon pasti ada sahaja lelaki yg cuba memikatnya jika dia berada dalam lingkungan 'sedap mata memandang' kpd sebilangan lelaki.namun hakikatnya,tidak semua lelaki mahukan yg cun shj.mungkin ada yang berkata "cun shj tak guna lau tak pandai masak" atau "cun pun,lama-lama berkedut juga".bagi para wanita di luar sana yg tidak memiliki kecantikan 'luar biasa' yg dipandang oleh lelaki ini,jgn kamu risau.tentu ada ciri-ciri seorang wanita yg boley menambat hati seorang lelaki.lelaki mencari pasangan hidup bukan atas luaran semata-mata.siapa yg mahu berkawan dgn luaran-nya? dalaman itu yg lebih memainkan peranan penting dan memungkinkan suatu pada jangka masa yang lama.

ada apa dengan CUN(?)

cun bukanlah faktor yg mengekalkan perhubungan.kita selalu lihat gadis-gadis cun dan hot di luar sana seringkali ditinggalkan kekasih mereka.mengapa ya?? padahal mereka itu jika petik jari sekali pasti ada 10 orang lelaki sggup datang untuk memikat mereka.mengapa ada lelaki yg mensia-siakan kecantikan yg mereka miliki dan kemudian memilih gadis biasa sahaja untuk dijadikan bakal isteri.

berdasarkan pendapat ramailelaki di luar sana,majoritinya mahukan wanita yg cukup memahami mereka.yg benar-benar menerima mereka seadanya,di saat susah dan senang serta di kala gembira dan berduka.wanita pilihan mereka selalunya jenis yg simple.lelaki jg mahukan wanita yg mendengar ckp mereka.jgn sesekali kamu bersikap kuang ajar,melawan n tidak hormat kerana ia alasan yg mudah untuk lelaki tidak tahan lama dgn kamu.

walaupun ego lelaki kadang-kadang lebih tggi dari menara klcc,tetapi ketahuilah wahai wanita ,tentu ada cara untuk kamu meruntuhkan ego temanmu itu.pada remaja wanita di luar sana,cun dan hot bukanlah pilihan utama seorang lelaki.bagi mereka jika wanita itu sedap dipandang maka itu sudah mencukupi.di tambah pula jika wanita yg sedap di pandang itu memiliki ciri-ciri yg dapat menawan mereka maka itu lebih baik daripada memiliki awek cun dan hot tetapi memeningkan kepala untuk menguruskannya.

pesanan::yakinlah pada diri kamu sendiri.jgn hanya merasakan diri tak cun,kamu seolah-olah hilang kepercayaan diri untuk mendapatkan pasangan.kecantikan dalaman itu lebih penting kerana ia pasti kekal abadi.bagi kaum adam,jgn terlalu menilai wanita menerusi luarannya sahaja.KECANTIKAN ITU TERLALU SUBJEKTIF.tepuk dada n tanya selera kamu bagaimana.

hehe.senanya dis entry aku copy from majalah REMAJA,1 JULY 2010. saje2 berkongsi entry ni tuk sume.i like dis topic as well ;)
hope u enjoy reading dis entry.

No comments: